Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 17/10/20

17 Ekim 2020

201017 Cygnus Bubble and Crescent Wissam Ayoub Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 17/10/20

Kuğu: Kabarcık ve Hilal
Görsel & Telif: Wissam Ayoub

Açıklama: Gaz ve tozdan oluşan bu bulutlar, yükseklerden uçan Kuğu Takımyıldızı’na doğru bir bölgede bulunuyor ve Samanyolu Galaksisi’nin düzlemi boyunca yıldızlarla zengin alanlarda sürükleniyor. Teleskobun görüş alanı içinde, sol altta Sabun Köpüğü ve sağ üstte Hilal Bulutsusu görülüyor. Her ikisi de bir yıldızın yaşamının son evresinde oluşmuştur. NGC 6888 olarak da bilinen Hilal, merkezdeki devasa Wolf-Rayet (WR 136) yıldızının dış kabuğunu, güçlü yıldız rüzgarları olarak bırakmasıyla şekillendi. Yakıtını olağanüstü bir hızla yakan WR 136, görkemli bir süpernova patlaması olarak bitmesi gereken kısa yaşamının sonuna yaklaştı. 2013 yılında keşfedilen Sabun Köpüğü Bulutsusu, muhtemelen bir gezegenimsi bulutsudur. Daha düşük kütleli, uzun ömürlü ve yavaş yavaş soğuyan bir beyaz cüce olmaya mahkum Güneş benzeri bir yıldızın son kefenidir. İki yıldız kefeni de 5.000 ışık yılı kadar uzaktadır. Daha büyük olan Hilal Bulutsusu yaklaşık olarak 25 ışık yılı genişliğindedir.

Yarının görseli: oldukça şiddetli