Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 15/10/20

15 Ekim 2020

201015 Galaxies in Pegasus Robert Eder 1 Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 15/10/20

Pegasus’taki Galaksiler
Görsel & Telif: Robert Eder

Açıklama: Teleskoptan alınan bu keskin görüntü, Samanyolu’ndaki yıldızların ötesine dağılmış olan galaksileri göz önüne seriyor. Yükseklerden uçan Pegasus Takımyıldızı’nın kuzey sınırında bulunan bölgeyi gösteriyor. Sağ üstteki göze çarpan galaksi NGC 7331’dir. Sadece 50 milyon ışık yılı uzaklıktaki bu büyük sarmal, Charles Messier’in 18. yüzyılda oluşturduğu ünlü katalogda yer almayan daha parlak galaksilerden biridir. Sol alttaki bozulmuş bir şekilde görünen galaksi grubu, Stephan Beşlisi olarak bilinir. Yaklaşık 300 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan bu beşli, çok sayıda galaksinin çarpışmasını etkili bir şekilde gösteriyor. Güçlü ve devam eden etkileşimler, bu kısa kozmik an için poz veriyor. Gökyüzünde, beşli ile NGC 7331 arasında yaklaşık olarak yarım derece vardır.

Yarının görseli: uzaydaki pikseller