Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 25/09/20

25 Eylül 2020

200925 Moon over Andromeda Adam Block and Tim Puckett Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 25/09/20

Andromeda Üzerindeki Ay
Bileşik Görsel & Telif:
Adam Block ve Tim Puckett

Açıklama: Sadece 2.5 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan Büyük Sarmal Galaksi Andromeda (aynı zamanda M31 olarak da bilinir), kendi galaksimiz Samanyolu’na en yakın galaksidir. Andromeda çıplak gözle küçük, soluk ve bulanık bir yama gibi görülebilir. Yüzey parlaklığı çok düşük olduğu için sıradan gökyüzü gözlemcileri, Dünya gezegeninin gökyüzünde gözlenen galaksinin etkileyici boyutunu anlayamazlar. Bu eğlendirici bileşik görüntü, yakındaki galaksinin açısal boyutunu daha parlak ve daha tanıdık olan gök cismi ile karşılaştırıyor. Parlak sarı çekirdeğin çok ötesinde sarmal kollarda güzel mavi yıldız kümelerinin bulunduğu Andromeda’nın bu derin pozu, neredeyse dolunay olan Ay’ın tipik bir görüntüsü ile birleştirilmiştir. Aynı açısal ölçekte gösterilen Ay gökyüzünde yaklaşık olarak 1/2 derecelik bir alan kaplarken galaksi ise bunun birkaç katı büyüklüğünde bir alan kaplıyor. Andromeda’nın derin pozu aynı zamanda iki tane parlak uydu galaksiyi de içeriyor, M32 ve M110 (aşağıda ve sağda).

Yarının görseli: Ay’ı Gözlemek