Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 24/09/20

24 Eylül 2020

200924 Enceladus in Infrared VIMS Team SSI U. Arizona U. Nantes CNRS ESA NASA Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 24/09/20

Kızılötesinde Enceladus
Görsel & Telif:
VIMS TeamSSIU. ArizonaU. NantesCNRSESANASA

Açıklama: Cassini uzay aracından alınan bu detaylı yarım küre görüntülerinde Güneş Sistemi’mizin en umut verici dünyalarından biri olan Satürn’ün buzlu uydusu Enceladus görülüyor. Sahte renklendirilmiş (false-coloured) bu beş panel, Cassini’nin Görsel ve Kızılötesi Haritalama Tayfçekeri (Visual and Infrared Mapping Spectrometer) ve Görüntüleme Bilim Alt Sistemi (Imaging Science Subsystem) ile 13 yıl boyunca alınan görüntü verilerini gösteriyor. Taze buz kırmızı ile renklendirilmiş ve en çarpıcı özellikler ise 500 kilometre çapındaki uydunun güney kutup bölgesinde uzun yarıklar halinde bulunan oluşumlardır. Muhtemelen Enceladus’un buz kabuğunun altındaki bir okyanusa bağlanan bu yüzey kırıkları, kaplan şeritlerinin bulunduğu konuma karşılık geliyor. Kırıklar, sürekli olarak uzaya püsküren uydunun buzlu dumanlarından kaynaklanmakta. Bu dumanlar 2005 yılında Cassini ile keşfedildi. Kuzey yarım küredeki kırmızımsı tonlar ise, yaşama uygun koşulları barındırabilecek ve jeolojik olarak aktif uydunun diğer bölgelerinin de yakın zamanda yeniden ortaya çıktığını gösteriyor.

Uzmanların Tartışması: İnsanlık Dünya dışı yaşamı nasıl keşfedecek?
Yarının görseli: uzaydaki pikseller