Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 09/09/20

9 Eylül 2020

200909 Pleiades The Seven Sisters Star Cluster Raul Villarverde Fraile 1 Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 09/09/20

Pleiades: Yedi Kız Kardeş Yıldız Kümesi
Görsel & Telif: Raul Villaverde Fraile

Açıklama: Hiç Pleiades Yıldız Kümesi’ni gördünüz mü? Görmüş olsanız bile, muhtemelen bu kadar büyük ve net görmemişsinizdir. Belki de gökyüzündeki en ünlü yıldız kümesi olan Pleiades, parlak yıldızları sayesinde ışık kirliliği had safhada olan şehirlerin derinliklerinden bile dürbün olmadan gözlenebilir. Karanlık bir yerde uzun pozlama yapıldığı zaman, Ülker (Pleiades) Açık Yıldız Kümesi’ni çevreleyen toz bulutu oldukça belirgin hale geliyor. Bu uzun pozlama ile elde edilen fotoğraf, gökyüzünde dolunayın birkaç katı büyüklüğünde bir alan kaplıyor. Yedi Kız Kardeş ve M45 olarak da bilinen Ülker, Boğa Takımyıldızı’na doğru yaklaşık olarak 400 ışık yılı uzaklıkta yer alıyor. Yaygın bir efsaneye göre, küme isimlendirildikten sonra parlak yıldızlardan biri sönükleşiyor ve böylece sadece altı yıldız çıplak gözle görülebiliyor. Ancak Ülker’in görülebilen gerçek yıldız sayısı, yediden daha fazla veya daha az olabilir. Gökyüzünü çevreleyen bölgenin ne kadar karanlık olduğuna ve gözlemcinin görüşünün netliğine bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

Öğretmenler ve Öğrenciler: Sınıfta APOD kullanmak için fikirler.
Yarının görseli: açık uzay