Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 06/09/20

6 Eylül 2020

200906 M1 The Crab Nebula from Hubble NASA ESA Hubble J. Hester A. Loll ASU Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 06/09/20

M1: Hubble’dan Yengeç Bulutsusu
Görsel & Telif: NASAESAHubble, J. Hester, A. Loll (ASU)

Açıklama: Bir yıldız patladığında geriye kalan dağınıklık budur. Gizemli iplikçiklerle dolu olan bu Yengeç Bulutsusu, MS 1054‘te görülen bir süpernova patlamasının kalıntısıdır. İplikçikler sadece olağanüstü düzeyde karmaşık olmakla kalmıyor, aynı zamanda, süpernova patlaması sırasında uzaya atılandan daha az kütleye sahip görünüyor. Dahası serbest bir patlamadan beklenene göre daha fazla bir hıza sahip. Paylaşılan görsel, Hubble Uzay Teleskobu ile çekilmiştir ve bilimsel ilgi için seçilen üç farklı renk ile temsil edilmektedir. Yengeç Bulutsusu yaklaşık olarak 10 ışık yılı genişliğindedir. Bulutsunun tam merkezinde bir pulsar (atarca) yer alıyor. Güneş kadar ağır bir nötron yıldızı olan bu pulsar sadece bir kasaba büyüklüğünde. Yengeç Atarcası (pulsar), saniyede yaklaşık 30 defa kendi etrafında tur atıyor.

Yarının görseli: kaleden yıldızlara giden yol