APOD/NASA: James Webb Uzay Teleskobu Dünya’nın Üzerinde

26 Aralık 2021

JWST ve Dünya

James Webb Uzay Teleskobu Dünya’nın Üzerinde

Görsel Telif: ArianespaceESANASACSACNES

Açıklama: Uzayda yeni ve büyük bir teleskop var. Hubble‘ın aynasının sahip olduğu alana oranla beş kat daha büyük bir aynaya sahip olan James Webb Uzay Teleskobu (James Webb Space Telescope – JWST), kızılötesi ışıkta daha iyi görebiliyor. Görselde, dün Ariane V roketiyle Fransız Guyanası‘ndan fırlatılan teleskop, serbest bırakıldıktan hemen sonra Dünya üzerinde görülüyor. Önümüzdeki ay boyunca JWST, Güneş-Dünya L2 noktasının yakınına ulaşacak. Bu noktada Güneş’in etrafında Dünya ile birlikte dönecek. Bu süre ve önümüzdeki beş ay boyunca, JWST bölünmüş aynalarını açacak ve bir dizi bilimsel aleti test edecek. Her şey yolunda giderse, JWST 2022 yazında evrendeki galaksileri ve Samanyolu galaksimizde bulunan yıldızların yörüngesinde dolanan gezegenleri incelemeye başlayacak.

APOD Galerisi: Webb Uzay Teleskobu’nun Fırlatılması