Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 18/08/20

18 Ağustos 2020

öte gezegen

TYC 8998-760-1: Güneş Benzeri Bir Yıldızın Etrafında Dönen Gezegenler
Görsel & Telif: ESOA. Bohn et al.

Açıklama: Diğer yıldızların da Güneş’imiz gibi gezegenleri var mı? Daha önceki kanıtlar olduğunu gösteriyor. Yörüngede dönen gezegenler, yıldızın ışığında küçük değişikliklere sebep oluyor. Ancak yakın zamanda, ilk kez Güneş benzeri bir yıldızın etrafındaki iki gezegen doğrudan görüntülendi. Paylaşılan kızılötesi görselde oklarla gösterilen bu öte gezegenler, TYC 8998-760-1 olarak adlandırılan yıldızın etrafında dolanıyor. 17 milyon yaşındaki yıldız, 5 milyar yaşındaki Güneş’imizden çok daha genç. Aynı zamanda, iki öte gezegen de hem daha büyükler hem de Güneş Sistemi‘ndeki benzerleri olan Jüpiter ve Satürn‘den daha uzak yörüngelerde dolanıyorlar. Ana yıldızlarından gelen ışığı bloke eden öte gezegenler kızılötesi ışıltıları sayesinde ESO‘nun Şili’deki Çok Büyük Teleskop‘u ile keşfedildi. Önümüzdeki on yılda teleskoplar ve teknoloji geliştikçe, Dünya’mıza daha çok benzeyen gezegenlerin direkt olarak görüntüleneceği umulmaktadır.

Uzmanların Tartışması: İnsanlık Dünya dışı yaşamı ilk olarak nasıl keşfedecek?
Yarının görseli: Güneş dönüşü

NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.