Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 09/08/20

9 Ağustos 2020

Elementlerin Kökeni

Görsel & Telif & Lisans: WikipediaCmglee; Data: Jennifer Johnson (OSU)

Açıklama: Vücudunuzdaki her bir su molekülünde bulunan hidrojen, Büyük Patlama‘dan geldi. Evrende kayda değer başka hidrojen kaynakları yok. Vücudunuzdaki karbon, bir yıldızın içinde nükleer füzyon ile üretildi, oksijen de aynı şekilde. Vücudunuzdaki demirin büyük bir kısmı çok uzaktaki yıldızların uzun zaman önce meydana gelen süpernova patlamaları sırasında oluştu. Mücevherlerinizdeki altın muhtemelen, çarpışmalar sırasında gama ışın patlamaları veya kütle çekimsel dalgalar oluşturan nötron yıldızlarında üretildi. Fosfor ve bakır gibi elementler vücudumuzda sadece az miktarda bulunsalar da bildiğimiz yaşamın işleyişi için gerekliler. Renkler ile kodlanmış bu periyodik tablo, insanlığın bilinen bütün elementlerin nükleer kökenine ilişkin en iyi tahminlerini gösteriyor. Bakır gibi bazı elementlerin nükleer oluşum bölgeleri iyi bilinmemekte ve gözlemsel, sayısal araştırmaları devam etmekte.

Adeta Hiperuzay: Rastgele APOD Oluşturucu
Yarının görseli:
sızdıran gökyüzü

NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.