Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 01/08/20

1 Ağustos 2020
200801 The Elephants Trunk Nebula in Cepheus Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 01/08/20
Cepheus’taki Fil Hortumu Bulutsusu
Görsel & Telif: Chad Leader

Açıklama: Galakside herkesin hayran kalacağı şekilde işlenmiş ayrıntılarıyla bir tuvalmişçesine, Fil Hortumu bulutsusunun rüzgarları, Cepheus takım yıldızın yüksek ve uzak bölgelerindeki Salma bulutsusu ve IC 1396 yıldız kümesinden geçiyor. vdB 142 olarak da bilinen kozmik fil hortumu, 20 ışık yılından daha büyük bir uzunluğa sahip. Paylaşılan bu detaylı ve yakın görüntü, bölgedeki iyonize olmuş hidrojen ve oksijen atomlarından saçılan ışığı geçiren dar bant filtreleri kullanılarak yakalandı. Oluşturulan bu birleşik görüntü, soğuk yıldızlararası toz ve gazı oluşturan sırtları öne çıkartıyor. Bu tür gömülü, karanlık ve filiz biçimli bulutlar, yıldız oluşumu için gereken hammaddeyi içerir ve önyıldızları içinde gizler. Neredeyse 3000 ışık yılı uzakta bulunan ve nispeten sönük IC 1396 sistemi, gökyüzünde yaklaşık 5 derecelik geniş bir alan kaplar. Lakin bu etkileyici sahne, iki dolunay büyüklüğünde, 1 derecelik alan kaplamaktadır.

Mars 2020 Fırlatması: Dünya’dan Fotoğraflar
Yarının Görseli: İki dünya

NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.

Çeviri: Ege Can Karanfil