Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 26/07/20

26 Temmuz 2020

Hubble Ultra Derin Alanına Doğru Bir Uçuş
Video & Telif: NASAESA, F. Summers, Z. Levay, L. Frattare, B. Mobasher, A. Koekemoer and the HUDF Team (STScI)

Açıklama: Evrenin uzak bölgelerinde uçmak neye benzerdi? Bu soruya cevap bulmak için, gökbilimcilerden oluşan bir ekip, şimdiye kadar görüntülenen en uzak galaksi alanlarından biri olan Hubble Ultra Derin Alan’ındaki (Hubble Ultra Deep FieldHUDF) 5000’den fazla galaksinin göreceli mesafelerini tahmin etti. Işığın evrende yol kat etmesi çok uzun zaman aldığından, videoda görülen çoğu galaksi evrenin şimdiki yaşının bir kesrinde görülüyor. Hala oluşumları devam ediyor ve modern galaksi ile kıyaslandığında alışılmadık şekillere sahipler. Galaksimiz Samanyolu ile Andromeda Galaksisi gibi olgun sarmal galaksiler henüz yok. Videonun sonuna yaklaştıkça sanal gözlemci, HUDF alanındaki kırmızıya kayma değeri 8’den fazla olan en uzak galaksileri uçarak geçiyor. Bu düşük parlaklığa sahip galaksilerin ilk sınıfı, muhtemelen evrende geriye kalan normal maddenin çoğunu soğuk gazdan sıcak iyonlaşmış plazmaya dönüştüren ışık yayan enerjik yıldızlar barındırıyor.

Astrofizikçiler: Astrofizik Kaynak Kodu Kütüphanesi’nden 2200’den fazla koda göz atın
Yarının görseli: dağ, kuyruklu yıldız, yıldırım

NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.

Çeviri: Seda Baştürk