Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 23/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

23 Temmuz 2020
200723 Fairytale NEOWISE Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) - 23/07/20

Kelebek Bulutsusundaki Demir
Görsel & Telif: NASA, ESA, Hubble; Processing & License: Judy Schmidt

Açıklama: Kuyruklu yıldız tozu, bir rüyadan çıkma gibi görünen bu alacakaranlık gökyüzüne saçılıyor. Tabii bu görüntüler peri masalı filminden bir alıntı değil. Yine de, Bavyera Alplerinde bulunan Neuschwanstein şatosu, Disneyland’ın Uyuyan Güzel kalesine ilham vermiştir. 20 Temmuzda yakalanan bu görüntüdeki parlak çizgi, muhtemelen bir Perseid meteoru. Her ne kadar Ağustos ayının ortasında zirve yapacak olsa da, her yıl gerçekleşen yaz meteor yağmuru başladı. Peri masalından çıkma kalenin üzerindeki meteor izi, görüntünün sağ üstündeki etkileyici Perseus takımyıldızına kadar takip edilebilir. Perseid gök taşları, Swift-Tuttle isimli kuyruklu yıldızın oluşturduğu tozdan meydana gelmektedir. Dünya’nın şu anki sevgilisi NEOWISE kuyruklu yıldızı ise, geniş toz kuyruğu ile uzak ufkun üzerinde, kuzey göklerini süpürürken görülebilir.

APOD’a Gönderilen Dikkate Değer NEOWISE Görselleri:
|| 22 Temmuz || 21 Temmuz || 20 Temmuz || 19 Temmuz || 18 Temmuz || 17 Temmuz || 16 Temmuz || 15 Temmuz || 14 Temmuz || 13 Temmuz || 12 Temmuz || 11 Temmuz || 10 Temmuz ve Öncesi ||
  Yarının görseli: Sihirli NEOWISE

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC