Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 18/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

18 Temmuz 2020
200718 Finding NEOWISE Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) - 18/07/20

NEOWISE’ı Bulmak
Görsel & Telif: Tom Masterson

Açıklama: Büyük Ayı takımyıldızının yıldızlarını görebiliyorsanız, bu akşam gökyüzünde NEOWISE kuyruklu yıldızını da bulabilirsiniz. Kuyruklu yıldızı gün batımından sonra gökyüzünde,  kuzeybatı ufkunun üstünden Büyük Ayı takım yıldızının kepçesinin altına kadarki bölgede çıplak gözle aramaya başlayabilirsiniz. 16 Temmuz akşamı, Kaliforniya’daki Los Padres Ulusal Ormanında açık bir gökyüzünde yakalanan bu görüntüdeki kadar uzun bir kuyruğa sahip olmasa da, arayacağınız şey, kuyruğa sahip bir “yıldız”. C/2020 F3 (NEOWISE) kuyruklu yıldızının yakın zamanda çekilen fotoğraflarında, kuyruklu yıldızın geniş yapılı toz kuyruğunu ve daha soluk ancak toz kuyruktan ayrılan ve gözle takıp edilemeyecek kadar uzun olan iyon kuyruğunu görmekteyiz. Dünyanın dört bir yanındaki gökyüzü meraklıları, Güneş Sisteminin dışından gelen sürpriz ziyaretçi NEOWISE’ı bulmaktan büyük mutluluk duyuyor.

APOD’a Gönderilen Dikkate Değer NEOWISE Görselleri:
|| 17 Temmuz || 16 Temmuz || 15 Temmuz || 14 Temmuz || 13 Temmuz || 12 Temmuz || 11 Temmuz || 10 Temmuz ve Öncesi ||
  Yarının görseli: Dönen Ay’ımız

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC