Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 17/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

17 Temmuz 2020
200717 NEOWISE of the North Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) - 17/07/20Kuzeyin NEOWISE’ı
Görsel & Telif: Bill Peters

Açıklama: 14 Temmuz’da, Calgary’nin kuzeyindeki Goldenrod, Alberta, Kanada’nın yerel gece yarısından sonra, NEOWISE kuyruklu yıldızı hala ufkun üzerindeydi. Bu görselde kuyruklu yıldız, kutup ışıklarının dans gösterileri ile harika bir gece geçiriyor. Uzun bir kuyruğa sahip olan kuyruklu yıldızın geçişi ve aurora görüntüleri, bugünlerde kuzeyde gerçekleşen en etkileyici olaylardır. Her iki olay da, Güneş rüzgarlarının ve uzay havasının etkisini bize göstermektedir. Gökyüzü sevdalıları, Oort bulutundan gelen bu misafiri konuk etti. Şimdi ise bu misafir (NEOWISE), onu Güneş Sisteminin iç bölgelerinden uzaklaştıran bir yörüngede ilerliyor.

APOD’a Gönderilen Dikkate Değer NEOWISE Görselleri:
|| 16 Temmuz || 15 Temmuz || 14 Temmuz || 13 Temmuz || 12 Temmuz || 11 Temmuz || 10 Temmuz ve Öncesi ||
  Yarının görseli: Işıklı Haftasonu

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC