Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 12/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

12 Temmuz 2020200712 Comet CG Creates Its Dust Tail Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) - 12/07/20Kuyruklu Yıldız CG Toz Kuyruğunu Oluşturuyor
Görsel & Telif: ESA, Rosetta, NAVCAM

Açıklama: Kuyruklu yıldızların kuyrukları nereden geliyor? Kuyruklu yıldızların çekirdeğinde, bu kuyrukları yaratan jetlerin oluştuğu bariz bölgeler yoktur. Oluşan jetlerin en iyi görüntülerinden birisi olan bu görsel, 2014’dan 2016’ya kadar 67P/Churyumov-Gerasimenko (kuyruklu yıldız CG) kuyruklu yıldızının yörüngesinde dönen, ESA’nın Rosetta isimli robotik uzay aracı tarafından çekildi. Görsel, kuyruklu yıldız CG Güneş’e yaklaşıkça ve ısındıkça, çekirdeğinin farklı bölgelerinden sızan gaz bulutlarını göstermektedir. Kuyruklu yıldızın iki belirgin kısmı vardır. Daha büyük olan kısım, yaklaşık 4 kilometrelik bir büyüklüğe sahiptir. Diğer kısım ise, 2.5 kilometredir ve bu iki kısım, dar bir boyun ile birbirine bağlanmıştır. Yapılan analizlere göre, kuyruklu yıldızın yüzeyinde görmekte olduğumuz toz ve buz jetlerinin oluşması için buharlaşmanın, yüzeyin oldukça altında gerçekleşmesi gerekiyor. Kuyruklu yıldız CG’nin (diğer adıyla kuyruklu yıldız 67P) yarıçapı, Güneş’in etrafındaki 6.44 yıllık yörüngelerinin her birinde jetler sebebiyle yaklaşık 1 metre azalır. Bu azalma hızına göre, yalnızca binlerce yıl içinde, kuyruklu yıldız tamamen yok olacaktır. Rosetta‘nın görevi, 2016 yılında, kuyruklu yıldız CG’nin yüzeyiyle yapılan kontrollü bir çarpışma ile sonlandırıldı.

Dünya’dan NEOWISE: APOD’a Gönderilen Öne Çıkan NEOWISE Görselleri
Yarının görseli:
NEOWISEr

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC