Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 11/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

11 Temmuz 2020
NASA APOD GAG NEOWISE CometNEOWISE Kuyruklu Yıldızının Kuyrukları
Görsel & Telif:  Miloslav Druckmuller (Brno University of Technology)

Açıklama: NEOWISE (C/2020 F3) kuyruklu yıldızı kuzey gökyüzünde dolaşıyor. Giderek geliştirdiği kuyruğu gökyüzünde altı derecelik bir alana uzamış durumdayken bu görüntü Brno, Çek Cumhuriyeti’nden 10 Temmuz sabahında şafak sökmeden çekildi. Güneş ışığı tarafından oluşturulan basınç tarafından itilen, kuyruklu yıldızın geniş, sarımtırak tozlu kuyruğu görmesi en kolay olanı. Fakat bir de görüntüye yansıyan, kuyruklu yıldızın yansıtıcı tozundan ayrı olarak daha sönük ve mavimsi bir kuyruk daha görünüyor. Bu sönük kuyruk aslında iyon kuyruğu olarak adlandırılır ve kuyruklu yıldızın komasındaki iyonların Güneş rüzgarları ve Güneş kaynaklı ışıma sebebiyle oluşan manyetik alanlar tarafından sürüklenmesiyle oluşur. Güneş sistemimizin bu yeni ziyaretçisine ait bu detaylı görselde, NEOWISE kuyruklu yıldızının kuyrukları, çok daha parlak kuyruklara sahip olmuş olan Hale Bopp, yani 1997’nin görkemli kuyruklu yıldızını hatırlatıyor.

Dünya’dan NEOWISE: APOD’a Gönderilen Öne Çıkan NEOWISE Görselleri
Yarının görseli:
CG kuyruklu yıldızının kuyrukları

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC