Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 07/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

7 Temmuz 2020
GAG APOD NASA Comet NEOWISELübnan Üzerinde NEOWISE Kuyruklu Yıldızı
Görsel & Telif: Maroun Habib (Moophz)

Açıklama: Amatör gözlerin bile görebileceği bir kuyruklu yıldız (comet) belirdi. Comet C/2020 F3 (NEOWISE) Mart ayı sonlarına doğru keşfedildi ve Merkür’ün yörüngesinin içerisinde yer alan Güneş’e en yakın konumuna doğru hareket ettikçe, geçen hafta daha da parlak bir hale geldi. Güneş’in sıcaklığından sağ salim kurtulmayı başaran bu gezegenlerarası buzdağı, Güneş sistemi dışına doğru olan yolculuğuna başladığından, giderek Dünya’ya daha yakın hale geliyor. Günümüzde laflar kolay yayıldığından ve NEOWISE kuyruklu yıldızı 21. yüzyılın gözle görülebilen ender kuyruklu yıldızlarından biri olduğundan, birçok farklı şehirden ve bölgeden fotoğraflandı. Bu görselde, NEOWISE kuyruklu yıldızı, Lübnan üzerinde iki gün önce, gün doğumunun hemen öncesinde görülüyor. Önümüzdeki günlerdeki parlaklığı belirsiz olsa da muhtemelen gökyüzünde bulunabilir bir konumda olacak ve sadece sabahın erken saatlerinde değil, önümüzdeki hafta akşamları da görülebilecek.

Yarının görseli: Genişletilmiş Merkür

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC