Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 06/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

6 Temmuz 2020
200706 M43 Dust Gas and Stars in the Orion Nebula NASA ESA Hubble HLA Bryan Goff Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) - 06/07/20M43: Orion Bulutsusundaki Toz, Gaz ve Yıldızlar
Görsel: NASA, ESA, Hubble, HLA & İşleme ve Telif: Bryan Goff

Açıklama: Astronomi dünyasının tartışmasız en popüler, tarif edilemez güzellikteki bulutsusu Büyük Orion Bulutsusu, bizden yalnızca 1500 ışık yılı uzaklıkta yer alan yoğun bir yıldızlararası moleküler bulutsudur. Hubble Uzay Teleskobu tarafından çekilen ve atanmış renklerle oluşturulan bu görselde, bulutsunun M43 olarak da bilinen merkez bölgesi görülüyor. Büyük Orion Bulutsusu, gökyüzündeki popüler takım yıldızlardan olan, elbette ki Orion takım yıldızının kemerini oluşturan üç yıldız sayesinde amatör gözlerle bile kolayca fark edilebilir. Orion Bulutsusu’nun tamamı, M42 ve M43, Samanyolu galaksisinde Güneş’le aynı sarmal kolda, yaklaşık 40 ışık yıllık bir bölgeyi kaplamaktadır.

Yarının görseli: Genişletilmiş Merkür

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC