Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 05/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

5 Temmuz 2020
APOD NASA GAGSatürn’ün Kuzey Altıgeni
Görsel & Telif: NASA, ESA, JPL, SSI, Cassini Imaging Team

Açıklama: Satürn’deki bulutlar neden bir altıgen oluşturuyor? Kimse neden böyle olduğundan emin değil. İlk olarak Voyager uydusunun 1980’lerde Satürn tarafından geçişi sırasında gözlendi ve o zamana kadar hiç kimse, Güneş sisteminde hiç böyle bir şey görmemişti. Cassini uzay aracının geniş açı kamerası Güneş tarafından aydınlatılmış bu halkalı gezegenin kuzey kutbunun büyüleyici, renklendirilmiş görüntüsünü 2012 sonlarında elde etti. Yakın kızılöte bölgede çekilen fotoğrafların birleşiminden oluşan bu kompozit görselde alçak bulutlar kırmızı görünürken, yüksek olanlar yeşil görünerek gezegene canlı bir hava katıyor. Bu ve buna benzer görseller, Voyager’dan sonra 20 yıldan fazladır bu altıgenin stabil bir şekilde var olduğunu gösterdi. Satürn’ün kuzey kutbuna ait çekimler, gezegen dönerken de bu altıgen yapısını koruduğunu ortaya koyuyor. Dünya’daki benzerleri gibi altıgene yakın bir şekil olmamakla birlikte, Satürn’deki bulut deseni neredeyse her kenarı birbirine eşit, iyi tanımlanmış bir altıgen. Bu altıgenin içerisine dört adet Dünya sığdırmak mümkün. Bulutların ardından sağ üst köşede mavi renkte görünen ise, gezegenin göz alıcı halkaları.

Yarının görseli: Derin Avcı

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC