APOD/NASA: Uzaydaki Ateş

10 Ağustos 2021

uzaydaki ates APOD/NASA: Uzaydaki Ateş

Uzaydaki Ateş

Görsel Telif: NASA

Açıklama: Ateş uzayda nasıl görünür? Dünya üzerinde, kütleçekimi etkisinde, ısınan hava yükselir ve genleşir. Bu durum da, alevlerin gözyaşı damlası şeklinde olmasına neden olur. Bununla birlikte, içi havayla dolu Uluslararası Uzay İstasyonu’ndaki (ISS) mikro yerçekiminde alevler küre şeklindedir. Ateş, oksijenin hızlı bir şekilde elde edilmesidir. Uzay alevleri, her yöne rastgele saçıldıklarında yeni oksijen molekülleriyle karışlaşırlar ve onları sarmalayan küreyi oluştururlar. ISS’in Yanma Entegrasyon Rafında çekilen bu görüntüde, küresel bir alev, sıcak parlayan kurum kümelerini çevreliyor. Oksijen yokluğunda, örneğin uzay boşluğunda, bir ateş anında sönerdi. Yanma sürecine dahil olan pek çok kimyasal reaksiyon karmaşıktır ve onları mikro yerçekiminde test etmek, insanlığın yalnızca ateşi daha iyi anlamasına değil, aynı zamanda yangının nasıl söndürüleceğine de yardımcı oluyor.

Yarının görseli: baloncuk bulut hattı