Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 24/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

24 Temmuz 2020
neowise, kuyrukluyıldız, yay, akrep, samanyolu, MAGIC, teleskop

Sihirli NEOWISE
Görsel & Telif: Urs Leutenegger

Açıklama: La Palma’nın Kanarya Adaları’nda bulunan Roque de los Muchachos Avrupa Kuzey Gözlemevi’ndeki MAGIC teleskopları, bu yıldızlı gece göğünü yansıtıyor. 17 metre çapındaki bu teleskoplar çoklu aynadan oluşuyor. MAGIC, Büyük Atmosferik Gama Görüntüleme Cherenkov (Major Atmospheric Gamma Imaging Cherenkov) anlamına gelir. Bu teleskoplar, hava moleküllerinin üstüne yağan yüksek enerjili gama ışınlarının, Dünya’nın üst atmosferiyle etkileşmesi sonucunda üretilen görünür bölgedeki ışığın kısa parlamalarını görebilir. 20 Temmuz’da, fotoğrafta görülen üç teleskoptan iki tanesi Samanyolu galaksimizin merkezinden gelebilecek gama ışınlarını arıyordu. Aynalardaki yansımada, güneydoğudaki galaksi merkezine yakın Yay ve Akrep takımyıldızlarının en parlak yıldızları görülüyor. Parçalara ayrılmış ayna dizilerinin ötesinde, kuzeybatı ufkunun üzerinde ve Büyük Kepçe’nin altında NEOWISE kuyruklu yıldızı görülüyor. NEOWISE, Yakın Dünya Nesnesi Geniş Alan Kızılötesi Tarama Kaşifi (Near Earth Object Wide-field Infrared Survey Explorer) anlamına gelir. Bu da Dünya yörüngesinde dönen ve C/2020 F3 kuyruklu yıldızını keşfeden uydudur, ama bunu biliyordunuz.

APOD’a Gönderilen Dikkate Değer NEOWISE Görselleri:
|| 23 Temmuz || 22 Temmuz || 21 Temmuz || 20 Temmuz || 19 Temmuz || 18 Temmuz || 17 Temmuz || 16 Temmuz || 15 Temmuz || 14 Temmuz || 13 Temmuz || 12 Temmuz || 11 Temmuz || 10 Temmuz ve Öncesi ||
  Yarının görseli: dönen bir gezegenden

NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.

Çeviri: Seda Baştürk