Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 24/02/21

24 Şubat 2021

M66

Hubble’dan M66 Sarmal Galaksisi

Görsel & Telif: NASA, ESA, Hubble, Janice Lee; İşleme & Telif: Leo Shatz; Metin: Karen Masters

Açıklama: Eski bir dostun yeni bir görüntüsüne sahip olmak her zaman güzeldir. M66 galaksisinin Hubble Uzay Teleskobu tarafından yakalanan bu çarpıcı görüntüsü tam olarak bunu sağlamaktadır. Küçük bir merkezi çubuğa sahip olan M66 sarmal galaksisi, bizden yaklaşık 30 milyon ışık yılı uzakta olan Aslan üçlüsünün bir üyesidir. Aslan üçlüsü, nispeten küçük teleskoplar için popüler bir hedeftir. Bunun sebeplerinden birisi, M66 ve onun galaktik arkadaşları olan M65 ve NGC 3628, birbirinden bir dolunayın açısal genişliği kadar ayrılmış görülmektedir. M66’nın paylaşılan bu görüntüsü, yıldız oluşumu ve moleküler gaz bulutları arasındaki bağlantının araştırılmasına yardımcı olması adına, Hubble tarafından yakalanmıştır. Sarmal kolların her tarafına serpiştirilmiş parlak mavi yıldızlar, iyonize olmuş pembe renkli bulutlar ve daha fazla yıldız oluşumunun saklı olabileceği karanlık toz şeritleri açıkça görülebilmektedir.

Yarının görseli: açık uzay