Betondan Daha Sağlam Mars Tuğlaları

İnşaat başlasın!

Mars’ın kızıl toprağından tuğlalar yapılabilecek ve bu tuğlalar çelikle güçlendirilmiş betondan daha sağlam olacak.

Kaliforniya Üniversitesinden bilim insanları Mars toprağına en çok benzeyen “Mars-1a” adını verdikleri bir maddeden tuğla benzeri taş ürettiler. Toprağı yüksek basınçlarda sıkıştırmak, toprağın yoğun taş benzeri bir katı cisim olarak şekillenmesini sağladı. Mars toprağında bolca bulunan nanoparçacıklı demir oksit birleştirme aracı olarak rol oynadı.

Karşınızda Mars tuğlası! (University of California)

Aslında gerçek Mars toprağı kendine yapışan bir yapıda. Bu önemli çünkü insanlar kızıl gezegen üzerinde yeterli sağlamlıkta bir şeyler inşa etmek için gelecekte uzay gemileriyle tuğlalar taşımak zorunda kalmayacaklar. Ayrıca yapı malzemelerine dönüştürmek için toprağı sıkıştırmak dışında fazladan madde sağlamak zorunda da değiliz.

Şimdi de keşke birileri duvar ören robot icat etse. Durun! Aslında duvar ören bir robotumuz da var:

Çeviri: Kemal Cihat Toprakçı

1. ScienceAlert, Martian Soil Can Be Compressed Into Bricks Stronger Than Concrete

<http://www.sciencealert.com/it-turns-out-martian-soil-can-probably-be-compressed-into-bricks-stronger-than-concrete>

Ana görsel
Marslı Filmi (The Martian/20th Century Fox)

Kemal Cihat Toprakçı

Akdeniz Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı lisans öğrencisidir. Karaman doğumlu olup, bilime ve özellikle astronomiye küçük yaşlardan beri ilgi duyan yazar bugüne kadar Türkiye'nin pek çok bilim - astronomi platformunda yönetici, yazar veya editör olarak görev almış, bu platformlarda popüler bilim yazıları yayınlamıştır.

Kemal Cihat Toprakçı 12 makale yazdıKemal Cihat Toprakçı tarafından yazılan tüm makaleleri gör